نوشتن یک بلاگ را از کجا شروع کنیم
از همان روزهای اول، وبلاگ نویسی گسترش یافت و علاوه بر اینکه راهی برای ارتباط با مخاطبان (خواه مادران و یا صاحبان کسب و کارها) قرار گرفت، همچنین تبدیل به یک عنصر حیاتی برای زنده ماندن هر کسب و کاری شد.
دلایل مختلفی وجود دارد که نشان میدهد وبلاگ نویسی، برای موفقیت در کسب و کار بزرگ و کوچک ضروری است.
بنابراین، اکنون که درک بهتری از نوشتن دارید ببینیم قبل از انتشار مقاله چه مواردی را باید مد نظر قرار دهیم.
قبل از شروع فکر کنید که راجب چه موضوعی باید بلاگ بنویسید
ساختار بلاگ را مشخص کنید
عنوان و URL را تهیه کنید
از سرفصل ها به درستی استفاده کنید
بندهای متن خود را کوتاه نگه دارید
در بخشهای مناسب و معقول از (لینک) استفاده کنید
توضیحات متا را همیشه بهینه و مختصر کنید
متن بلاگ خود را بهینه کنید
امروزه خیلی از وبلاگ نویسان به کمیت محتوایی که نوشته میشود، بیشتر از جذابیت و خوانایی آن اهمیت میدهند. به عبارتی فکر می کنند یک وبلاگ موفق فقط به مطالب طولانی که هر کدام از آن ها شامل بیش از 1000 کلمه میشوند، احتیاج دارد.
درسته که یک صفحه وبلاگ با 1000 هزار کلمه، اگر به درستی نگارش شده باشد، به مراتب بیشتر از یک وبلاگ مشابه که فقط در 300 کلمه نوشته شده باشد، ارزش دارد. اما به خاطر داشته باشید اگر اصول نگارش در آن متن رعایت نشده باشد و طولانی و کسل کننده به نظر برسد، بیننده تمایلی به خواندن وبلاگ ندارد و صفحه را سریعا ترک میکند. این مورد اگر بیش از حد اتفاق بیافتد، نرخ پرش یا Bounce rate سایت افزایش پیدا می کند که قطعا امتیاز منفی برای آن به شمار میرود. پس هنگام وبلاگ نویسی دقت داشته باشید که محتوا هر چقدر طولانی تر باشد، لزوما بهتر نیست.
درک کنید که مخاطبان شما چه چیزی را میخواهند پیدا کنند.
کلمات کلیدی، کلمات و عباراتی هستند که در موتورهای جستجو تایپ میشوند. آنها مباحثی هستند که افراد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها تلاش میکنند:
بهینهسازی پستهای وبلاگ شما برای کلمات کلیدی به معنای درج کردن هرچه بیشتر کلمات کلیدی در پستهای شما نیست. امروزه، این امر در واقع به بهینهسازی موتور جستجوگر شما آسیب میرساند زیرا موتورهای جستجو این کلمه کلیدی را در نظر میگیرند.
این مسئله تجربه خوبی را برای خواننده ایجاد نمیکند – موتورهای جستجو در حال حاضر برای اطمینان از اینکه بازدیدکنندگان به اهداف خود میرسند، فاکتور رتبهبندی در بازدید را اولویت قرار دادهاند. شما باید از کلمات کلیدی در محتوای خود به روشی استفاده کنید که احساس غیر طبیعی بودن یا تحمیلی بودن در متن را نداشته باشد.
یک بلاگ بهینه، برای عنوان خود از این قوانین پیروی می کند:
فقط یک برچسب H1 در صفحه وجود دارد، که معمولاً همان عنوان بلاگ می تواند باشد.
مهم این است که فقط یک برچسب H1 داشته باشید و عنوان آن شامل کلمات کلیدی نیز باشد.
از سرفصلها در حالت سلسله مراتبی استفاده کنید: عنوان بلاگ برچسب H1 است و سپس بخش های اصلی باید دارای H2 و زیرمجموعهها H3 باشند.
بنابراین، ترتیب برچسب ها باید H1,H2,H3 باشد.
یک بلاگ خوب چه ساختاری باید داشته باشد
هرچه بازدید کنندگان بیشتری را به وبلاگ خود جذب میکنید، به معنای افزایش ترافیک و در نتیجه به این معنا است که فرصتی برای ایجاد ارتباط بیشتر، جلب اعتماد و ایجاد لید بیشتر و در نهایت مشتری بیشتر دارید.
بیایید برخی از بهترین شیوهها را هنگام استفاده از لینکهای کارآمد در پستهای وبلاگ مرور کنیم:
ابتدا، هنگامی که از یک آمار یا بیان یک ادعا میخواهید استفاده کنید، به محتوای خارجی معتبر پیوند دهید.
برای اطلاعات بیشتر از این مطلب میتوانید نوشتن یک بلاگ را از کجا شروع کنیم
را بخوانید
02149021